محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی
محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی

محیط بانان و آموزش جامعه محلی

م
 محیط بانان و آموزش جامعه محلی امروز ساعت ده به اتفاق آقای سعیدی در مراسم آموزش تفکیک زباله و اهمیت آن در مسجد صاحب الزمان سمسکنده علیا به عنوان نماینده  اداره محیط زیست ساری در راستای آموزش جامعه محلی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش سمسکنده با حضور تعدادی از خانم های ساکن خیابان های شهید علیزاده و سر چشمه حضور داشتم در ابتدا کارشناس بهداشت محل در مورد تفکیک زباله ، انواع آن و اثرات آن توضیحاتی ارایه کرد بعد آقای اسدی مجددا رییس مرکز بهداشت محل نیز بر هزینه هایی که میشود و غیره تاکید کرد
 @Bazmzist

در ادامه نوبت به من رسید و قبل از شروع رسمی جلسه به همکاران خانه بهداشت گفتم شما صحبت های تان را بکنید من هرچی مد نظرم بود و شما نگفته بودید کامل می کنم و با آقای سعیدی نکته وار چند مطلب را روی کاغذ یاد داشت کردم که عبارت بودند از 
صرفه جویی ،  راه کاهش تولید زباله ، عدم آتش زدن ضایعات کشاورزی، ایام محرم و کاهش مصرف ظروف یک بار مصرف ، ور می کمپوست ، آقای سعیدی ماموریت پیش آمد و رفتند
من ابتدا شروع کردم به واگذاری بحث به خودشان و گفتم اصلا چرا باید زباله ای ایجاد شود تا فکر تفکیک و دفن آن باشیم ، اگر شما به یک آیه از قرآن کریم عمل کنید تولید زباله شما به حد اقل می رسد و  اون هم اسراف نکنید ، چرا باید در ابتدا که نهاده ها و وسایل را به اندازه برنداشته و زیاد بریزید توی دیگ تا اضافه بیاد و بعد هم بزارید توی یخچال فردا سرد بشه و کسی مایل به خوردن نیست و می ریزید ظرف زباله ،
مرحله دوم اینجا روستاست و همه حیاط دار یکی از راه های کاهش تولید زباله خروجی از خانه ها نگهداری دو سه تا مرغ و خروس در منزل است @Bazmzist
مرحله سوم صحبت هایم مربوط بود به کاهش مصرف ظروف و سفره های یک بار مصرف و با این عنوان چرا از سفره های پارچه ای استفاده نمی کنید وقتی راحت شسته می شود و می شود در زمان های مختلف استفاده نمود و همه شان نسبت به ظروف یک بار مصرف معترض بودند ، حتی یکی از بزرگواران گفت شما در مجلس الان بجای این ظروف آب  ، از پارچ استفاده میکردید و گفتم شما مهمان را با احترام دعوت می کنید  اما موقع پذیرایی با ظروف یک بار مصرف و غذای گرم داخل آن از کیفیت احترام به فرد می کاهید
بعد دررابطه  آتش زدن کاه و کلش های کشاورزی صحبت کردم و گفتم اگه اینها را شخم بزنند و در زیر خاک شود علاوه بر اینکه آلودگی ایجاد نمی کند در آینده در زیر خاک پوسیده و باعث تقویت خاک میشود 
در مورد ور می کمپوست هم گفتم اگه آمادگی دارید هماهنگ میکنم یک جلسه آموزشی در محل  برگزار شود
گفتم در رابطه با خطرناکی زباله و بوی و اثرات آن نیاز  نیست من صحبت کنم چون  خود شما در زمانی که مرکز دپو زباله  بالا بوده است احساس کردید اثرات مخرب آن را بر روی آب و هوا وزندگی خویش  دید . والسلام ، اگه سوالی هست در خدمتم
با تشکر از خانه بهداشت و دهیاری سمسکنده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد