محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی
محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی

کانال تلگرامی محیط زیست ماندگار

تاریخچه شاخ گوزن قرمز یا مرال

✅ شاخ مرال در روزهای نزدیک به سال جدید شمسی می‌افتد، شاخ‌های جدید شروع به رشد می‌کند و در نیمه دوم مردادماه کامل می‌شود، در فصل گاوبانگی، ابزار بروز قدرت می‌شود و دست آخر مجددا می‌افتد. 

جیره غذایی، سن، زیستگاه و ژنتیک در شکل و وزن شاخ‌ها موثر است.

Telegram.me/bazmzist

درجاده مواظب لاک پشت ها باشیم

امروز مورخه ۱۳ خرداد فعلا داریم نامه های مربوط به شو را های روستاهای اطراف پناهگاه را پخش می کنیم ، از روستای ولاشد شروع کردیم به ترتیب به روستاهای ولاشد ، اسبوکلا ، کیاپی ، بادله ، سمسکنده ، هولا ، اسبورز ، خارکش ، بندافروز ، زرین آباد سفلی ، زرین آباد علیا  تحویل داده شد در بین مسیر دو تا اتفاق شاهدش بودیم که لزوم جلب توجه رانندگان  را می طلبد ، حضور لاک پشت ها در جاده ها می باشد اولین مورد در مسیر جاده نکا به  ساری روبروی دور برگردان سمسکنده بود که ناگهان متوجه حضور لاک پشت در وسط جاده شده تا آقای ولی پور دور زد تا لاک پشت را به کنار جاده انتقال دهیم که دیدیم یک راننده محترم وانت پیکان که با سرعت پایین تری مشغول رانندگی بوده مشغول اینکار هست و لاک پشت را به کنار جاده آورده بود و حرکت کرد. و بادست ازش تشکر کردیم ، بعد دیدم  آسیب. جدی ندیده و  توانایی حرکت را دارد و در  نزدیک کانال زیر گذر  هست و لاک پشت را در این مسیر قرار دادم ، و به ادامه مسیر پرداختیم  مجددا قبل از رسیدن به زرین آباد سفلی لاک پشت دیگری هم در حال عبور بود که مجدد ان را از وسط جاده برداشته و به کنار جاده انتقال دادم.  

گزارش لاشه مرغ در ایسنا

http://www.sarishahreshadi.com/index.php/2015-09-18-12-48-57/1765-jhka

گزارش لاشه مرغ

امروزصبح مورخه هشتم اردیبهشت نود و پنج در هنگام گشت وکنترل

روز زمین پاک

همزمان با هفته زمین پاک   با شعار درختان برای زمین و زمین برای زندگی 


به پیشنهاد اینجانب و با همراهی گروه تلگرامی «« خواف & محیط زیست»» 

به عنوان اولین حرکت اجتماعی از گروه تلگرامی «« خواف&محیط زیست »»باهمکاری محیط زیست خواف در روز پنج شنبه با این شعار که ( بانظافت زمین آنرا برای کاشت درختی مهیا کنیم) در دامنه خواجه یار  خواف انجام و دو ماشین زباله جمع آوری شد به این گروه بپیوندید https://telegram.me/joinchat/CscA3j2KpktqjHK-P4wyuQ لینک گروه خواف&محیط زیست جهت حفظ محیط زیست به این گروه بپیوندید عکسها به شرح ذیل می باشد