محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی
محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی

مراسم نکوداشت روز جهانی محیط زیست تهران

 امین الله بزمی رودی محیط بان پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری تنها محیط بانی است که مو فق به در یافت لوح سپاس از نماینده سازمان ملل "گری لوئیس" شد 


آقای رامبد جوان در حال دریافت تقدیر نامه خود
 
تهران – گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامی داشت روز جهانی محیط زیست، اظهار داشت سازمان ملل متحد با مسئولان ایرانی در 5 زمینه برای حفاظت از محیط زیست همکاری می نماید که عبارتند از امنیت آب، معکوس نمودن روند کویر زایی و نابودی جنگل ها، مصرف بهینه و موثرانرژی، کاهش اثرات آلودگی هوا و آب شامل تلاش ها برای مبارزه با طوفان های شن و گردو غبار و نهایتا حفاظت از گونه های حیات وحش. 
 
آقای سیروس انتخابی از تشکل چتر سمن های نقده در حال دریافت تقدیر نامه خود

موضوع امسال روز جهانی محیط زیست حفاظت از حیات وحش با شعار "اشتیاق برای بقای موجودات زنده" است. در این زمینه آقای لوییس در مورد آنچه برنامه توسعه ملل متحد درحفاظت از یوز پلنگ آسیایی انجام می دهد را برای حاضران تشریح کرد. وی گفت در حال حاضر حدودا بین 50 تا 100 قلاده یوزپلنگ در سراسر کره ارض باقی مانده که همه آن ها در ایران زندگی می کنند.

 
 

 

20160612 UNIC2محیط بان امین الله بزمی در حال دریافت تقدیر نامه خود

ایشان افزود سازمان ملل متحد طی 12 سال با دولت ایران، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) درزمینه حفاظت از یوزپلنگ همکاری کرده، همچنین به وسیله درگیر کردن جوامع محلی و حمایت از تلاش های دولت این اقدام انجام شده است. وی گفت چهار عامل اصلی در تلاش برای حفظ این گونه زیبا و نمادین اما در معرض انقراض وجود دارد. نخست درگیر کردن جوامع محلی برای درک اهمیت اینکه چرا هر فرد از بقای این جانور نفع می برد. دوم تقویت نظام حفاظتی مناطقی که یوز پلنگ در آن جا زندگی می کند. سوم ادامه پیشرفت در تحقیقات در زمینه حفاظت از یوز. چهارم و شاید مهمترین بخش، ادامه حمایت از محیط بانان شجاعی است که برای حفاظت ازیوزپلنگ درروزهای بسیار گرم وسرد انجام وظیفه می کنند.

 

لویس بیانات خود را به مناسبت مراسم روز جهانی محیط زیست در محل ساختمان سازمان ملل در تهران روز 19 خرداد ابراز داشت.


 

20160612 UNIC4آقای بهمن ایزدی در حال دریافت تقدیر نامه خودلوییس ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی سه هزار محیط بان در زمینه حفظ حیات وحش ایران، یادی نیز از مرحوم فضل الله علیپور جنگلبانی کرد که اخیرا با شلیک قاچاقچیان چوب در استان مازندران جان خود را در راه انجام وظیفه ازدست داد.

 

در این همایش خانم ماریا دوتسنکو، رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد را به مناسبت روز جهانی محیط زیست 2016 برای حاضران قرائت نمود.

 

بیش از 50 نماینده سازمان های مردم نهاد(سمن ها)، مسئولان دولتی، روزنامه نگاران و کارمندان سازمان ملل متحد در این نشست 4 ساعته حضور داشتند که به وسیله موسسه توسعه پایدار هرمد و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد با مشارکت برنامه توسعه ملل متحد روز چهارشنبه 19 خرداد 1395در ساختمان سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

 

در این برنامه، آقای رامبد جوان، حامی محیط زیست، هنرمند، مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی خندوانه خطاب به حاضران گفت مسئله محیط زیست دغدغه جدی برنامه خندوانه است.

 

ایشان افزود ما در خندوانه به هر گونه که مقدور بوده تلاش کرده ایم بتوانیم به عنوان کمپین یا به عنوان موضوع های مقطعی درباره محیط زیست والگوی مصرف فرهنگ سازی کنیم. رامبد جوان افزود اتفاقات خوبی هم رخ داده است. ما بزرگترین کمپین ایران را تشکیل دادیم که حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر در کمپین "قطره قطره" شرکت کردند که راجع به الگوی مصرف آب است.

 

20160612 UNIC3شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی محیط زیست

 

طی این مراسم آقای رامبد جوان، محیط بان امین الله بزمی، آقای سیروس انتخابی از تشکل چتر سمن های نقده، آقای بهمن ایزدی از کمپین حیات، همگی به دلیل تلاش ها یشان برای محیط زیست از هماهنگ کننده مقیم و رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل تقدیر نامه دریافت نمودند. همچنین گواهی مشارکت به نمایندگان آسیا تک، هواپیمایی معراج و بیمه ما اهدا گردید.
 
 
در ادامه آقای باربد صفایی، نماینده موسسه خزنده شناسان پارس درباره تجارب و دستاوردهای پروژه جامعه بنیاد محلی حفاظت از سمندر لرستانی(پروژه مشترک موسسه خزنده شناسان پارس و (SGP/GEF/UNDP)؛ آقای محمد درویش ،مدیرکل مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در باره راهکارهای ساده شهروندان در حفاظت از محیط زیست؛ خانم لاله دارایی، هماهنگ کننده ملی برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه توسعه ملل متحد، در باره نقش جوامع محلی در حفاظت از حیات وحش؛ آقای سیروس انتخابی و خانم مهدیه پورشاد، نمایندگان تشکل چتر سمن های نقده در باره احیای تالاب سیرانگلی دریاچه ارومیه توسط جوامع محلی؛ پروژه دریافت کننده جایزه استوایی سازمان ملل متحددرکنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس COP21 برای حاضران سخنرانی کردند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد