محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی
محیط زیست ماندگار

محیط زیست ماندگار

مطالب زیست محیطی و نظرات شخصی

ماجرای پلنگ

سلام، دیشب مورخه سی ام فروردین یکی از همسایه ها ، مجلسی برگزار کرده بود دعوت بودیم ،   وارد. سالن که شدم یکی از همسایه ها علامت داد که بیا ما اینجا هستیم و و من هم به جمع آنها پیوستم، همسایه دیگرمون که دارای گله گاو و گوسفند در منطقه چهاردانگه ساری می باشد بود ، گفت که گاوم را پلنگ زده و چند نفر بهم پیشنهاد دادند که ازبینش ببر ، اما گفتم آقا من چهارده سال میشه گاو دارم داخل منطقه ، پس از این مدت اولین بار برایم اتفاق افتاده معلوم نیست چند سال دیگه باز گاوی از من را پلنگ بزند، پس چرا باید این کار را بکنم ،  و معمولا  همکاران هر جمعی   که میروند اکثرا بحث حیات وحش و محیط زیست به میان می آید و اتفاقا موضوع گرم محافل میشود❤️❤️❤️❤️ راستی فراموش کردم به خانواده محترم محمدی و رضوی این پیوند مبارک را تبریک عرض میکنم

صدای نعره پلنگ

امروز مورخه بیست وهشتم فروردینماه نود وپنج بعد از ظهر عازم مناطق اسبورز، بندافروز، خارکش و مناطق جنگلی آن شدیم ، در داخل جنگل به یک دامداری رفتیم که مالکش میگفت پوشش پلنگ منطقه خوبه و بعضی شبها صدای نعره چندتا به گوش می رسد که خبر خوشحال کننده ای بود ساعت بیست ماموریت به اتمام رسید

سلام 

دیروز تاساعت چهارده در واحد حضور داشته و نسبت به تغذیه گوزنها اقدام شد همکاران از اداره ساری و اداره کل در واحد حضور یافتند برای صرف نهار خونه رفتم که آقای سعیدی تماس گرفت و گفت باید بریم پیله کوه هنوز سفره را پهن نشده بود رفتم سر جاده اصلی به اتفاق رفتیم واحد و پس از گرفتن اسلحه عازم جامخانه شدیم و با موتور همیار سه ترک عازم مناطق شکار پسند شدیم تاساعت پنج ونیم که برگشتم خونه و نهار خوردم مجددا ساعت هشت شب مجدد جهت کمک به همکاران هولار عازم سد سلیمان تنگه (شهیدرجایی) شده و پس از انجام امور محوله  ساعت یک شب از ماموریت برگشتیم

بمناسبت روزمادر در تلگرام م

روز بزرگترین گوهر زندگی  ، بر همه مبارک ، چنان این گوهر گرانمایه وزین است که در روز قیامت به لقب او فراخوانده خواهی شد

سیزده بدر ونایلون زباله

همه ساله سیزده نوروز اول صبح تمام گروه های زیست محیطی و شهرداری و دهیاری ها کیسه زباله بین مراجعه کنندگان به طبیعت پخش می کنند و میروند دنبال تفریح خودشان اما خود این نایلون ها اگر مدیریتی در جمع آوری و انتقال آنها به محل جمع آوری زباله ها نباشید خود معضل بزرگتری ایجاد کرده و می کند پس شما که این کیسه زباله ها رو تحویل میگیری سعی کن اونو برگردانی  در سطل زباله محل و شهر تون تا با اصول بهداشتی حمل و دفن گردد محیط زیست ماندگار با رعایت حداقل ها داشته باشیم

سفر به خواف

درایام تعطیلات نوروز به دیدار والدینم  و اقوام پس از هفت ماه به خواف رفتم و روز های خوشی را سپری کردیم در یکی از روزها به دامنه کوه براکوه رفته که از نظر آی واقعا قابل توصیف نبود و به شدت از کمبود بارندگی رنج می برد و در شبکه تلگرام هم به اطلاع همشهریان رساندم که حتما آب و سوخت مناسب همراه داشته باشنذ چون پوشش گیاهی منطقه ضعیف بود